GOOGLE TRANSLATE

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ARTIKEL PILIHAN

Membahas Misteri Lukisan Yang Paling Menyeramkan di Dunia

Written By Situs Baginda Ery (New) on Rabu, 08 April 2015 | 16.58

Lukisan biasanya dibuat dengan unsur seni yang sangat indah sehingga membuatkan harga lukisan tersebut menjadi sangat mahal apabila dijual.
Namun, bagaimana jika luksian yang dicipta menimbulkan kesan seram dan mengerikan, adakah ada lagi pembeli yang mahu membelinya?
Berikut adalah beberapa lukisan yang sangat menyeramkan di dunia yang pernah dicipta oleh beberapa orang pelukis terkenal;
Heads Severed
Heads Severed
Merupakan lukisan yang di cipta oleh Theodore Gercault. Lukisan ini merupakan lukisan yang paling terkenal dari pelbagai jenis karya seni yang di hasilkannya. Lukisan ini juga terkenal dengan gaya artistik. Kononnya lukisan yang menggambarkan dua kepala mayat ini terinspirasi dari dirinya yang melihat beberapa organ tubuh manusia di rumah mayat mahupun potongan tubuh manusia di rumah sakit.
Study After Velazquez’s Potrait Of Innocent X
Study After Velazquez's Potrait Of Innocent X
Merupakan lukisan yang di cipta oleh seniman terkenal pada abad 20, iaitu Francis Bacon. Gaya lukisannya sangat berani dan memiliki unsur gelap dalam bentuk figura atau tokoh tertentu. Lukisan ciptaannya terjual dengan harga yang sangat mahal walaupun hanya sebuah kanvas saja. Dalam lukisan ini di gambarkan bahawa paus tersebut sedang termenung dan seperti sedang berbicara. Bacon menggambarkan bahawa paus ini sedang menjerit.

The Hand’s Resist Him
The Hand's Resist Him
Merupakan lukisan yang di cipta oleh Bill Stoneham pada tahun 1972 di Oakland, California. Lukisan ini juga di kenali sebagai lukisan paling menyeramkan di dunia. Dalam lukisan ini di gambarkan seorang kanak-kanak lelaki dan adik perempuannya dimana seperti ada tangan sedang cuba untuk keluar di balik pintu dengan hanya sebuah kaca rapuh yang menahan kedudukan mereka. Di katakan bahawa anak kecil pada lukisan ini akan bergerak apabila malam tiba malah saling berkelahi!
The Crying Boy
The Crying Boy
Merupakan lukisan yang di cipta oleh Bruno Amadio. Lukisan ini mengambarkan seorang anak kecil dengan air mata yang mengalir ke pipinya. Pelukisnya telah mengekspresikan kesedihan mendalam pada lukisan ini, di mana tidak ada seorang pun yang dapat menahan emosinya ketika melihat tangisan anak kecil ini. Lukisan ini terkenal dengan pelbagai cerita lagenda dimana kebakaran dan kematian menghantui lukisan ini. Malah, lukisan ini juga terkenal dengan kejadian kebakaran dimana sahaja lukisan ini di pamer atau di simpan.
The Scream
The Scream
Merupakan lukisan yang di cipta oleh Edvard Munch dan merupakan lukisan yang paling terkenal di dunia kerana harganya yang sangat mahal. Di katakan bahawa sesiapa yang ingin mengkaji tentang lukisan ini akan jatuh sakit dan mengalami tekanan. Malah di katakan bahawa lukisan ini juga akan membawa malang kepada orang yang menjatuhkan lukisan ini.
Itulah beberapa lukisan paling menyeramkan yang ada di dunia ini.
sumber : malaysian mistery cafe

https://updateberitamu.wordpress.com/2014/03/22/misteri-lukisan-yang-paling-menyeramkan-di-dunia/

0 komentar:

Poskan Komentar

1 SHARE DARI ANDA SANGAT BERHARGA BUAT BANYAK ORANG, SAMPAIKANLAH WALAU 1 AYAT, SEMOGA BERMANFAAT.

Jika anda merasa artikel diatas berguna dan bermanfaat bagi banyak orang, silahkan share / bagikan artikel diatas ke banyak orang lewat facebook / twitter anda.
Semoga anda mendapatkan pahala setelah membagikan artikel diatas, semoga setelah anda bagikan banyak bermanfaat buat semua orang, amin.

( Sampaikanlah walau satu ayat, untuk kebaikan kita semua )

Salah satu cara mencari pahala lewat internet adalah dengan menyebarluaskan artikel, situs/blog dan segala kebaikan yang diperoleh darinya kepada orang lain. Misalnya adalah kepada keluarga, sahabat, rekan kerja dan sebagainya.

Apa Pendapat Anda Tentang Artikel Diatas
Silahkan gunakan profile ( Anonymous ) jika anda tidak mempunyai Account untuk komentar

Jika anda ingin berpartisipasi ikut menulis dalam blog ini atau ingin mengirim hasil karya tulisan anda, membagikan informasi yang bermanfaat buat banyak orang lewat tulisan anda silahkan kirim tulisan anda ke email saya bagindaery@gmail.com
Tulisan anda akan dilihat dan dibaca oleh ribuan orang tiap harinya setelah anda mengirimkannya ke bagindaery@gmail.com

YANG TERBARU DARI BAGINDAERY

BACA JUGA

DAFTAR LENGKAP ARTIKEL BLOG BAGINDAERY

Ikuti situs Bagindaery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...