GOOGLE TRANSLATE

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ARTIKEL PILIHAN

Allah itu Maha Pengasih Maha Penyayang

Written By Situs Baginda Ery (New) on Minggu, 24 April 2011 | 18.00

Doaku tuk kalian,

Ya Allah Peliharalah keluarga ku,sahabat2ku dan teman sekelilingku, kuatkan kaki mereka di jalan MU,kuatkan jasad mereka dengan rahmatMU. Kuatkan roh mereka dengan rohMU. Buatkan mereka tersenyum hingga ke syurgaMu yang abadi, Hiasilah hati mereka dgn Al-Quran.

Syukur Pada Allah, pada saat ni kita masih lagi diberikan nikmat yang paling berharga iaitu nikmat islam dan Iman. Syukur juga kerana kite masih dapat menghirup udara , melihat alam ciptaanNYA yang penuh dengan warna warni. Masih sempat merenung dan mentafsir atas setiap apa yang berlaku. Moga hidup kita lebih baik dari hari ke hari.

Allah itu Maha Pengasih Maha Penyayang

Seringkali kita dengar, bila kawan2 kita di timpa masalah, bencana dll. Ayat yg seringkali terpancul di mulut kita. Sabar man,Setiap kejadian tu ada hikmah nya. Tapi adakah kita betul2 redha dgn segala ketentuanNYA? Bengang? Marah? Sakit hati? Terima ala kadar? Macam2 kerenah yang kite boleh lihat. Tapi ketahuilah kawan2 semua, Allah sedang merencanakan sesuatu yang lebih baik tuk kita. Sebagaimana firman Allah:

Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bagimu. Dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, pdahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.
Surah al-Baqarah 216

Allah Taala adalah Tuhan kita yang kaya dengan sifat pengasih dan penyayangNya, malah sifat pengasih Tuhan itu mengatasi segala sifat-sifatNya yang lain. Buktinya, lihat sajalah kejadian alam ini. Allah ciptakan manusia lalu diberikan rezeki, dianugerahkan matahari dn hujan serta udara untuk bernafas. Walaupun ramai hambaNya tidak mempedulikanNya serta tidak menyembahNya, namun Allah belum pernah bertindak menghentikan bekalan oksigen untuk kita semua, walaupun Dia mampu brbuat demikian hanya dengan berkata, "kun - fayakun". Begitulah hebatnya dan besarnya kasih sayang Allah pada hamba-hambaNya.

Emm. Bile da terbukti kasih syg Allah terhadap kita sebagai hamba, seharusnya kite pula buktikan kecintaan kite padaNYA antaranya dengan,

Memperbanyakkan mengingatiNya pada setiap waktu (khususnya selepas solat), tidak bersangka buruk dengan segala ketentuanNYa. Menyayangi saudara sesama islam dan yang paling penting, Melakukan apa yg disuruhNYa, dan menjauhi apa2 yang dilarangNya. X susah pun kn?emm sama2 kite cube ye.

Abe nie tujukan tazkirah ringkas khas ni tuk diri abe nie sendiri. Semoga semua beroleh manfaat. Di kesempatan ini juga, abe nie doakan kalian semua berada di bawah rahmat kasih syg Allah senantiasa. Amin

Akhir kalam, Sebelum melelapkan mata, insafilah semua rahmat yang telah dianugerahkan-Nya kpd kita sepanjang hari itu. Ingatlah semua yang telah kita lakukan pada hari ini. Bermohonlah kpd Yang Maha Kuasa supaya kita akan kkal dlm rahmat-Nya utk menempuh hari2 yg mendatang. Jangan lupa megucapkan syukur kpd Tuhan kerana menjadikan diri kita sperti kita pada hari ini. Stelah itu pejamkan mata dgn bibir yang tersenyum serta hati yg bersih dn ceria. Selamat Mlm tuk warga Jordan .. Bismikallahumma ahya wa amut. Slm Sayang semua. Jumpa lagi Insyaallah
Sumber gambar oleh:eryevolutions

0 komentar:

Posting Komentar

1 SHARE DARI ANDA SANGAT BERHARGA BUAT BANYAK ORANG, SAMPAIKANLAH WALAU 1 AYAT, SEMOGA BERMANFAAT.

Jika anda merasa artikel diatas berguna dan bermanfaat bagi banyak orang, silahkan share / bagikan artikel diatas ke banyak orang lewat facebook / twitter anda.
Semoga anda mendapatkan pahala setelah membagikan artikel diatas, semoga setelah anda bagikan banyak bermanfaat buat semua orang, amin.

( Sampaikanlah walau satu ayat, untuk kebaikan kita semua )

Salah satu cara mencari pahala lewat internet adalah dengan menyebarluaskan artikel, situs/blog dan segala kebaikan yang diperoleh darinya kepada orang lain. Misalnya adalah kepada keluarga, sahabat, rekan kerja dan sebagainya.

Apa Pendapat Anda Tentang Artikel Diatas
Silahkan gunakan profile ( Anonymous ) jika anda tidak mempunyai Account untuk komentar

Jika anda ingin berpartisipasi ikut menulis dalam blog ini atau ingin mengirim hasil karya tulisan anda, membagikan informasi yang bermanfaat buat banyak orang lewat tulisan anda silahkan kirim tulisan anda ke email saya bagindaery@gmail.com
Tulisan anda akan dilihat dan dibaca oleh ribuan orang tiap harinya setelah anda mengirimkannya ke bagindaery@gmail.com

BACA JUGA

DAFTAR LENGKAP ARTIKEL BLOG BAGINDAERY

Ikuti situs Bagindaery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...