GOOGLE TRANSLATE

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ARTIKEL PILIHAN

Tahun 2013 : Tahun Gerakkan Kaum Mayan, Illuminati and Geng Anti Konspirasi

Written By Situs Baginda Ery (New) on Minggu, 08 Juli 2012 | 23.13


Nih Artikel Saya Copas Dari Seorang Blogger dari Negara Malaysia,kayanya nih artikel menarik untuk dibaca apalagi membahas soal Tahun Gerakkan Kaum Mayan, Illuminati and Geng Anti Konspirasi,ada misterinya juga berarti,maka dari itu saya pemilik blog MISTERI SEPANJANG ABAD tertarik untuk mengcopasnya,hitung-hitung untuk berbagi pengetahuan dari yg tidak tahu menjadi mengetahuinya.Nanti diakhir tulisan ini akan saya nyatakan link sumbernya agar tidak terjadi kesalahpahaman nantinya dari pihak sana.
Judul Asli:Tahun 2013 : Tahun Gelakkan Kaum Mayan, Illuminati and Geng Anti Konspirasi
Mungkin akan sedikit saya sempurnakan kata gelakan menjadi gerakan,Tahun 2013 : Tahun Gerakkan Kaum Mayan, Illuminati and Geng Anti Konspirasi


Assalamualaikum


Aku sebenarnya memang tak sabar dah nak melalui detik-detik mendebarkan untuk tahun 2012 ni. Iye lah, semakin kita melalui tahun 2012, semakin dekat kita dengan Kiamat ye tak? Deyy, dah nak kiamat ahh, dah-dah la tu buat benda-benda lara. Apa kata korang kuarkan semua duit ASB korang and kahwin sebanyak mungkin. Baru la best. At least sempat kahwin sebelum mati ye tak? Kalau nak pi Haji, rasanya memang tak sempat dah kan? Hihi.

Pada awal tahun 2013 nanti, aku nak pergi ke setiap blog anti konspirasi dan geng-geng anti Freemason yang percaya Kiamat pada 2012 and then.... THEN aku akan gelakkan dieorang sambil kerkata "Weh, mana kajian-kajian korang tu, bukan ke dulu korang dok kecoh kiamat lah, dajjal lah apa lah. Mana weh? Oh, oh. Kiamat tak jadi sebab korang dah berjaya halang Dajjal keluar eh? Power weh korang." HAHA

And aku tahu, ramai antara kita yang sukakan video The Arrivals and Video Akhir Zaman. And trust me, this gonna be epic fail ever. Dan dari pada korang dok layan The Arrivals tu, baik korang baca INI. Dalam Arrivals ada tak benda ni?

Selepas dah puas gelakkan dieorang, aku nak pi kat Fan Page Facebook anti Illuminati ke apa ke yang dok sibuk kaji pasal dajjal and kiamat, then gelakkan kan semua video yang konon-konon kaji kitab kuno lah, kaji kitab black bible la, book of Mormon moron apa jadah lah. Then spam komen sambil gelak-gelak kat situ.

Then, kalau ada gambar anak babi yang cacat dan hanya ada satu mata kat Fan Page tu, aku akan kasi extra gelak. Babi yang cacat pun dieorang nak pi kait dengan dajjal? Apa ke nonsensenya budak-budak ni? Tak sekolah ke apa?


Aku memang dari dulu kalau korang perasan, anti betul dengan puak-puak anti konspirasi yang percaya kepada benda yang berkait dengan Freemason and illuminati yang nak keluarkan Dajjal ni. Sikit-sikit, nak kaitkan dengan Illuminati dan Freemason. Paling aku anti dengan lagu yang diterbalikkan. Pastu, aku anti gak dengan orang yang dok kaitkan artis dengan Freemason. Habis M Nasir, Mawi, Aizat semua dieorang pi kaitkan dengan Freemason. Tak pasal-pasal kena Freemason. Pastu sibuk la pengkaji-pengkaji yang jobless ni nak kaji pasal kiamat and dajjal. But, for what?

Deyyy. Kiamat ke, dajjal ke tak payah kaji la. Korang nak kaji buat apa? Kalau betul kiamat baru nak bertaubat? Aiya. Kalau korang pakar pengkaji yang hebat nak tahu, kiamat ni memang tak perlu sibuk nak dikaji. Ianya dah ditentukan oleh Tuhan. Kau kaji pun, apa prevention method kau? Apa lu fikir lu boleh halang dajjal keluar eh? Apa lu pikir lu boleh halang kiamat eh? Talk nonsense ar lu. Tu lah, lu kaji sangat benda-benda pelik. Lu pun jadi pelik ar. Freak people are freak.

Banyak sebenarnya article-article yang bercakap pasal Dajjal, Freemason, Illuminati and Tarikh Kiamat. And kalau korang nak tahu, nak pertikaikan article tu, gila ah mudah. Kalau korang nak tengok contoh aku bash article-article menipu, korang boleh klik Show / Hide. Kalau tak nak, boleh skip.





*************


And then, yang terbaru aku dapat tahu, pasal pengiraan entah apa apa. Aku tak tahu lah pengkaji ni belajar kat mana cara megira macam ni. Tapi kat sekolah dulu, sumpah aku tak pernah kira cara macam ni. Aku kira math binari dan addmath pun tak macam ni. Aku kasi contoh. Korang tengok lah article Candi Borobudur ni. Dalam article tu, ada tulis:

“Apabila dijumlahkan 32+24+16+1 adalah 73, 73 dalam operasi dasar adalah 7 ditambah 3 (7+3) berjumlah 10, jumlah tadi kembali 10 itu adalah (2+0+1+2+2+0+1+2), yang merujuk pada angka kiamat 2012, 20-12-2012,” kata lelaki di video tersebut."

Korang tak rasa pelik ke apa pasal 10 tu boleh jadi "2 + 0 + 1 + 2 + 2 + 0 + 1 +2"? How the hell in the earth 10 tu boleh jadi 2 + 0 + bla bla bla tu? Aku sorang je ke yang rasa pelik dengan hasil kajian dari pakar-pakar yang freak ni?

And then, nanti andaikata selepas tarikh tu tak berlaku kiamat, sure akan kuar ayat "Ohh, kami tersilap. Sebenarnya angka tu merujuk kepada 1 + 0 + 1 + 2 + 2 + 0 + 1 + 3. Ianya merujuk kepada kiamat 10-12-2013. OMG OMG OMG tahun 2013 akan KIAMAT. OMG OMGGGGGGGGG! Jika kamu sayangkan umat islam Sebarkan walau sepatah ayat pun!!!"

And then, antara article yang paling femes sekarang adalah article bertajuk Bukti Angka 2012 dalam Quran. (Sila baca) Korang tengok la sendiri betapa sedihnya aku dengan pakar pengkaji dia. Apa tah nama dia. Adam something. Entah wujud ke tidak. Tapi kalau korang baca betul-betul, dia ada kata

"Adalah didapati ayat ulangan yang pertama jatuh pada perkataan bilangan 44 dalam surah tersebut, boleh disimpulkan bahawa satu peristiwa akan berlaku pada tahun 1433H ialah pada hari ke 44 tahun tersebut iaitu pada 7hb. Januari 2012 berlanjutan selama 4 hari."

Tapi korang perasan tak yang hari ni dah 8 Januari? Dan yang tak boleh blahnya, ada lagi yang dok sebarkan article tu. Terang-terang 7hb dah lepas. Berkali-kali aku tepuk dahi bila tengok still ada orang dok post article ni di Facebook dan twitter.

Now tell me, how the hell in the earth korang still boleh percaya kepada ramalan freek-free anti konspirasi, anti freemason, anti inlluminati and separa geng The Arrivals tu? All of them sibuk cakap bab kiamat. And kalau korang nak tahu bab kiamat yang sebenar, baca NI. Flow kiamat bukan berlaku dalam satu hari nor satu tahun.





Tak salah ar korang nak tahu bab-bab kiamat dan dajjal ni. Sebab ianya boleh menaikkan iman korang. Ya, serious boleh kasi korang naik iman sebab baca benda-benda ni akan mengingat kan korang dengan akhirat kan? Tapi kalau dah masuk bab percaya certain tarikh kiamat, ianya terus jatuh hukum syirik tahu? Korang tahu apa dosa syirik? Straight away to the hell yaw. No bengkang bengkok ar. Hell all the way you know?


Kalau korang tertanya-tanya:

Mr K, apa point kau buat entry ni?

Well, point aku simple je. Aku sebenarnya dah amat bosan dengan orang Malaysia dan orang di serata dunia yang dok paranoid pasal Kiamat. Aku ingatkan, benda-benda macam ni berlaku kat tahun 2010 je. Tengok-tengok, makin melarat. So, than is why lah aku tak sabar nak tunggu tahun 2013. Aku nak tengok betul ke tidak kiamat memang berlaku. Kalau tak berlaku kiamat, memang confirm ar sorang-sorang aku bahan kat blog aku ni. HAHA.

Tapi, korang mungkin akan tertanya-tanya juga:

"Weh Mr K yang kerek. Sedap ye kau nak gelakkan aku yang fanatik dan obsess dengan Anti Christ, Dajjal dan tarikh kiamat ni. Tapi pernah tak kau terfikir. Macam mana kalau akhir tahun 2012 nanti, dunia betul-betul kiamat? Kau nak tarik balik blog post kau ni?"

sumber:http://theotherkhairul.blogspot.com/2012/01/tahun-2013-tahun-gelakkan-kaum-mayan.html

0 komentar:

Posting Komentar

1 SHARE DARI ANDA SANGAT BERHARGA BUAT BANYAK ORANG, SAMPAIKANLAH WALAU 1 AYAT, SEMOGA BERMANFAAT.

Jika anda merasa artikel diatas berguna dan bermanfaat bagi banyak orang, silahkan share / bagikan artikel diatas ke banyak orang lewat facebook / twitter anda.
Semoga anda mendapatkan pahala setelah membagikan artikel diatas, semoga setelah anda bagikan banyak bermanfaat buat semua orang, amin.

( Sampaikanlah walau satu ayat, untuk kebaikan kita semua )

Salah satu cara mencari pahala lewat internet adalah dengan menyebarluaskan artikel, situs/blog dan segala kebaikan yang diperoleh darinya kepada orang lain. Misalnya adalah kepada keluarga, sahabat, rekan kerja dan sebagainya.

Apa Pendapat Anda Tentang Artikel Diatas
Silahkan gunakan profile ( Anonymous ) jika anda tidak mempunyai Account untuk komentar

Jika anda ingin berpartisipasi ikut menulis dalam blog ini atau ingin mengirim hasil karya tulisan anda, membagikan informasi yang bermanfaat buat banyak orang lewat tulisan anda silahkan kirim tulisan anda ke email saya bagindaery@gmail.com
Tulisan anda akan dilihat dan dibaca oleh ribuan orang tiap harinya setelah anda mengirimkannya ke bagindaery@gmail.com

BACA JUGA

DAFTAR LENGKAP ARTIKEL BLOG BAGINDAERY

Ikuti situs Bagindaery

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...